От колко калории на ден се нуждем

Следенето и намаляването на калорииния прием е утвърден метод за поддържане на теглото. В интернет има различни калкулатори, които ви показват от колко калории имате нужда в зависимост от вашата активност.  Ако имате малко време, ако сте пробвали повечето диети, ако искате да научите още нещо за вашето тяло, използвайте линковете по- долу. Трябва да измерите височината си, килограмите, за някои изчисления трябва да знаете стойностите на талия и ханш. Добре е да пресметнете тези стойности и в inches, feets и pounds. И сте готови да разгадаете вашето тяло според математическите модели.

Аз ползвам най-често този калкулатор за изчисляване на дневни калорийни нужди – http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm . При него има възможност да се изчислява по 3 начина приема на калории. Много хора се чудят защо един калкулатор показва една стойност, а друг калкулатор има друга стойност. Има три признати за изчисление в света формули. Сайтът freedieting.com предлага възможност за изчисляване и по трите начина. Това се настройва от „Advanced Option“. Първият начин е по формулата на Mifflin-St Jeor, тя е по подразбиране в сайта и се приема за най-съвременната възможност. Втората опция е с изчисление на % мазнинит. Третата формула е на Harris-Benedict. Тя е от началото на миналия век и вече се счита за по-малко достоверна, тя показва и по-голям калориен прием. При тези изчисления е много важно и как се определя физическата активност. В сайтът има активност „little/no exercise“, „3 times week“ и няколко други. Има обяснение под калкулатора, че активност са 20 минути упражнения, при което ти се ускорява пулса. За едни може да е бързо ходене, за други бавно бягане. Въвеждате мерки за пол, височина и тегло, избирате ниво на активност и получавате математическо изчисление колко калории са ви нужни. Улеснение е, че може да избирате и в килограми и сантиметри. На сайта има още няколко калкулатора, най-атрактивен е калкулатора за разпределение на нутриентите , показва примерно разпределение на белтъчини, мазнини и въглехидрати в менюто. Полезни са и калкулаторите за процент мазнини, BMI, калкулатора за физическа активност.

Друг калкулатор е  http://calendarscripts.info/weight-loss-calculator.html . При него може да заложите с колко искате да отслабнете и за колко време и програмата ще ви даде необходимите калории.

Интересна е и тези програма – http://www.dietitian.com/calcbody.php . При нея попълвате дълъг списък от данни и получавате подробен списък със съвети.

Пробвах с различни комбинации от ръст и сантиметри, които са типични за средна жена с ниска активност и стойностите за ограничен прием на калории с цел отслабване са приблизително еднакви около 1300-1400 калории в зависимост от очакванията ви за отслабване. При стойност около 1390 може да си приготвите приятни менюта. Ако консумирате храна с намален прием, ще отслабнете с около 0,5 кг. за 7-10 дни. И ако правите 3 пъти физическа активност, или взимате подходящи добавки може да увеличите темпа на отслабване.

Много важно е и как разпределяте дневните калории, от какво се набавят – дали от белтъчини, въглехидрати или мазнини, и в какво съотношение. За това в някоя от следващите статии.

Едно от най-важните приложения на калориите е за поддържане на теглото. Достигнали сте желаното тегло, но напълно възможно е скоро да го загубите. Следете стойността „Maintenance“. Ако консумирате калории като показаните, ще запазите теглото си.

Имайте предвид, че това са само математически формули, които не е възможно да се приемат като еднозначни, без да се отчитат характеровите особености, начина на хранене, степента на свърх-тегло, допълнителни неразположения. Но са интересен ориентир в света на математиката и теглото🙂

За улеснение на изчисленията:

http://www.worldwidemetric.com/measurements.html

Posted on юни 18, 2012, in калории и тегло and tagged . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s