Канела

Искам да напиша с няколко думи мнението ми за канелата. Сигурно вече сте чели за „диетата с мед и канела“. За мен най-важното свойство на канелата е да прави  клетките  по-чувствителни към инсулина.  И най-общо казано може да огладняваме по-рядко. В интернет пространството има изписани доста неща за канелата, но на мен ми беше интересно какъв вид канела е полезна, в какви дози, какви доказателства има за ползата й. При търсенето ми в нета попаднах на една интересна и балансирана статия за тази подправка публикувана в http://www.webmd.com

В статията се споменава за изследвания, че определен тип канела касия канела, може да понижи кръвната захар при хора с диабет. Въпреки това, други изследвания не са намерили полза от употребата й. Изследванията на канела за понижаване на холестерола и лечение на гъбични инфекции при хора с ХИВ са били неубедителни.

Лабораторни изследвания са открили, че канелата може да  намали възпалението, има антиоксидантен ефект и се бори с бактериите. Това са само лабораторни изследвания и не е ясно дали има ползи за хората.

Препоръчителни дози

Тъй като канела не е доказана лечебна, няма установена доза.  Някои препоръчват 1/2 до 1 чаена лъжичка (2-4 грама) на прах ден. Други изследвания са използвали между 1 грам и 6 грама канела.  Много високи дози може да бъдат токсични.

Източник: – http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/lifestyle-guide-11/supplement-guide-cinnamon

Малко мои мисли

Няма научни доказателства, да я консумирам ли? – Има доста свидетелства на хора, получили  намаляване на апетита и на теглото от теглото чрез канелата. Аз я консумирам вече около година, по 0,5 -1 грама дневно и мисля, че помага за контрола на апетита.

Какъв сорт канела да използвам? – Много се говори за цейлонската канела, която се намира по-трудно в България и е по- скъпа. Изглежда и от най-достъпният сорт касия има полза.  Спомних си, че един от реномираните производители на добавки има продукт с екстракт от канела и алфа-липоева киселина. И аз реших да проверя от каква канела е добавката. За тази добавка производителят е използвал касия. Вече се среща повече и цейлонска канела и е на достъпна цена в био магазините. Предвид последните предупреждения на Брюксел от началото на 2014 година, може би цейлонската трябва да ни е фаворит за известно време, до следващите научни открития.

Кумарин – Да, в сорта касия има кумарин, но при умерена употреба до 0,5- 1 грам и при канела с добри качества, може би няма опасност от токсичност.

Канела от какъв произход да използвам? – Опитвала съм и канела от суперите и такава от био магазините. Тази от био произход е по-фина и  с по-добър вкус.

Posted on юни 28, 2012, in подправки, продукти. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s