Отслабването

Преди една година реших, че е време да започна да отслабвам.  Не бях правила опити от 7 години – за това време бях станала майка, детето беше поотгледано, вече на 6 години. Отслабвала съм в годините преди раждането, рецептата ми се виждаше лесна и винаги работеше – малко воля, 2-3 дни намален прием на колории, повечко салатки, крехко пилешко и риба, по-малко вафли и десерти и влизаш в ритъм отслабване. Обаче същата рецепта този път  не работеше… След раждането бях опитвала и на втората, и на четвъртата година, но неуспешно. Не можех да вляза в ритъм с по-малко храна и изхвърляне на рафинираните сладости. Големият проблем беше, че се чувствах изморена и вечно гладна.

Помислих си, че съм болна – направих си пълни кръвни изследвания, изследване на хормоните на щитовидната жлеза, пълен гинекологичен преглед. Всичко беше наред. Но имах индекс на телесна маса 30. Лекарите ми препоръчаха да работя повече, да ограничавам храната.

Започнах да анализирам „какво, кога, къде се е случило и се случва“. За последно имах изключително здравословно хранене по време на бремеността – не ми се ядеше сладко, само зеленчуци, плодове, бяло сирене, крехки меса, малко храна, много енергия. Е, имаше едно леко гадене, но не ми пречеше. Мислех си, че е от хормоните по време на бременост.

Първото ми  откритие беше, че намаленият ми апетит по време на бремеността най-вероятно се е дължал на магнезии. Като бременна, по предписание на лекаря, пиех продукти с магнезии. После четох за световният недостиг на магнезии у хората и децата. Пробвах на себе си и онова леко гадене  от бремеността се появи отново. Гаденето води до намален апетит и ме насочи, че с подходящи добавки сигурно мога да изляза от кръга липса на енергия, ядене, килограми.

По това време ядях 5 пъти на ден – закуска, втора закуска с бисквитки, шоколадчета и т.н, обяд с десерт, следобедна закуска – обикновенно 2 вафли или половин шоколад, вечеря. Не можех да се лиша от никое от тези яденета, защото нямах сили. И първата ми цел беше да намаля приема на храна до 4 пъти на ден, да намаля до минимум рафинираните въглехидрати/например 1/2 вафла или 20 грама шоколад/ и да имам енергия да издържа между храненията. Бях наблюдавала слабите хора около  мен. Те се хранеха с по-малко количество храна и издържаха по-дълго време до следващото хранене. Аз си бях вечно гладна, казват му с „добър апетит“

Започнах да експериментирам с различни добавки и за около 1 месец намерих комбинациите, които ми влиаеха добре. Пиех ги около 2 месеца и единствената ми цел беше да намаля апетита, количеството храна и да имам нормално енергия, за да си свърша служебните задължения, домакинската работа и да се занимавам с детето.

След двата месеца на активно пиене на добавки, видях, че мога и без тях, а апетита е нормален. Лека полека ги спрях, сега си имам няколко добавки за спешни случаи  – нервност, нужда от повече енергия и ги пия само при нужда, обикновенно 1 път в седмицата.

Шест месеца след пиенето на добавките си направих допълнителни изследвания на нивото на магнезии и на хомоцистин. И двете стойности бяха нормални. Дали са били нормални по време на липсата ми енергия не мога да кажа.

Мисля, че с  целта „апетит-енергия“ се справих. Сега съм в етап нормално отслабваща – броя си калориите, ям малки порции, имам нормално енергия  и т.н.

Ще пиша още за тези малки и по-големи неща, които правят отслабването възможно. Ето и списък на хранителните добавки.

–––––

Не съм лекар и нямам медицинско образование. Консултирайте се със специалист, преди да предприемете дейности, свързани с вашето здраве.

Posted on юли 11, 2012, in калории и тегло. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

