Идеалната комбинация от храни

Дълго време вярвах, че идеална комбинация няма, че не е възможно да си набавяме всички нужни вещества от храната, че е нужно да пием и витамини и т.н. Е, открих една почти идеална комбинация – съдържа 1471 калории, съставена е от продукти от нашия пазар. Щом съм открила една, значи има и още…

Закуска
1 филия хляб 37 грама, намазана със 7 грама краве масло, сирене 30 грама, мед 10 грама, чай от мащерка и мента

Обяд
Салата от домати, краставици, 30 грама боб, 10 грама сирене, подправена с 5 грама олио от пшеничен зародиш. Основно ястие: 100 грама печено крехко агнешко с билки мащерка и мента, 40 грама задушени моркови, 1 филия 37 грама хляб

Следобедна закуска
200 грама кисело мляко, 10 грама тиквени семки, 150 грама праскова

Вечеря
Зеленчуков омлет от печени чушки, 1 яйце, 2 грама олио от гроздови семки, поръсен с 20 грама сирене Пермезан, салата от домати и краставица, малка филия хляб.

Други:
15 грама тъмен шоколад , 100 мл. бяло вино

Комбинацията изчислявах през сайта http://calories.bg. Подробна информация за:

Храни и грамажи

Хранителна информация за калории, протеини, въглехидрати, мазнини и витамини, адекватен хранителен прием за жени на възраст 30-60 години

Хранителна информация за минералите в почти идеалната комбинация, адекватен хранителен прием за жени на възраст 30-60 години

Ето го хранителния анализ . При анализа съм използвала някои замествания – например кравето сирене е изчислено като сирене Фета, киселото мляко като йогурт. Тези заменки се налагат поради липса на данни за микронутритиентите в българските продукти. Витамин Д изглежда малко, но ние си го набавяме от слънцето. В литературата се казва, че ако прекарваме 15-30 минути на ден в разходки на открито, синтезираме достатъчно. Витамин Д се съхранява в мастната тъкан и може да ни стигне за няколко месеца. Нуждата от добавки или на обогатени храни е индивидуална.

В комбинацията има някои важни продукти: Печено агнешко месо – то съдържа доста витамин В12. Олио от пшеничен зародиш и гроздови семки – доставят витамин Е и са в малки количества, за да не нарушават баланса на мазнините. Чай от мащерка и мента – доставя желязо. Млечни продукти – доставят калции.

Posted on октомври 23, 2012, in витамини, калории и тегло and tagged . Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s