Среден ръст, средни нужди…

Тези дни сериозно съм се замислила за средните неща. Не съм висока на ръст – преди 20 години, когато имахме паспорти, в графата ръст много се радвах, че пишеше среден. За няколко сантиметра и можеше да не попадна в тази графа. Та се чудя дали от тогава не ми е останала любов към средните, нормалните неща. И как така стана, че от среден ръст, среден калориен прием /2000 калории/, средна двигателна активност, натрупах 20 килограма за 20 години.

Поогледах средните неща и намерих някои нюанси. Може би ми трябваше време да осъзная, че не може всички да сме толкова стандартни. От много време ползвам този калкулатор за изчисляване на дневния калориен прием. Останаха ми по-малко килограми за смъкване и напоследък ме занимава въпроса как да си задържа килограмите /след като достигна заветната цел/. Преди няколко дни въведох теглото, което искам да постигна и другите данни и компютъра изчисли, че трябва да консумирам храна със средна калорийност 1424 дневно. Това не са много калории и е лесно човек да ги надвишава. Трябва внимание и контрол.

Но се сетих, че когато започнах отслабването, имах 20 кг. отгоре и като изчислих дневната си консумацияа, получих стойност за изядената храна около 2200 калории дневно. И това беше нормален ден, не по празници. Години наред си ядях по толкова, нали е около средните стойности… А е известно, че човек свиква с храната. Спомням си, че се опитах да се ограничавам и едвам го докарах до 1800 калории. Изпаднах в страх, защото знаех, че с толкова няма да мога да смъкна килограмите. Тогава си наложих бавно и спокойно да намалявам калориите, и с времето установих, че човек свиква с по-малко храна. За около 15 месеца стигнах до калориен прием от 1350 дневно и с това ниво се чувствам добре. Прави ми впечатление,че по празници или в почивните дни много лесно правя 1800 или 2000 калории. Трябва дисциплина и броене.

И всичко май е проста аритметика, а и в днешно време има различни компютърни калкулатори. Ако имате подобно тегло „ръста -100+20 кг.“ изчислете честно и подробно какво консумирате за деня. За изчисления на консумираната храна използвам www.calories.bg .После изчислете колко трябва да консумирате, за да подържате нормално тегло „ръста -100“. Използвам този сайт за изчислението. Това е тегло, което попада в нормален индекс на телесна маса, избрала съм го заради точните цифри. И ако имате голяма разлика между консумацията и енергийния разход, работата е ясна.

Ще направя изчисление за средната жена ръст 164, достигнала по някакви пътища до 84 кг., на 37 години, работеща на бюро. Най-вероятно, ако си изчисли калорийния прием, тази жена ще види, че консумира по повече от 1823 калории дневно. Това не са много калории и с един почти здравословен режим ги прави. И няма да отслабне, а ще си носи килограмите. Ако тази жена иска да достигне ниво 64 кг. при ръст 164 см. трябва да консумира не повече от 1583 калории дневно. Ако може да ги намали още малко до около 1200-1400 калории ще е много добре. И нещо за поддържането на теглото – ако тази жена успее да отслабне по някои от много методи до 64 кг., но след това консумира повече от 1583 калории дневно, тя ще постигне наддаване на теглото. Ако иска да яде повече, ще трябва да се поти по 1 час в залата, но това е личен избор.

Не знам дали се разбраха тези мои мисли, на мен ми дават свобода в избора. Да се яде по-малко има и още едно предимство – време, бюджет и качество на продуктите, а това не е маловажно.

Posted on април 23, 2013, in калории и тегло. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Коментари са забранени.