Мармалад Падингтън

Гледахме в киното филма за Падингън и дъщеря ми предложи, да си направим мармалад от портокали. И на мен ми се видя доста апетитен, а и не ми се вярваше да е сложен – все пак се правеше от мечета.

kolageDSC05180

През лятото бях правила 3 вида сладка и реших, че и от портокалите ще е нещо подобно. За всеки случай погледнах какво пише в гоогъл. Всички рецепти ми се видяха много сложни, с варене и белене на кори, не ставаха за нетърпеливо дете. Все пак придобих известна представа. Във филма бях видяла, че портокаловите кори стоят цели, все едно е направен сок от тях. И така, ето я нашата бърза и много вкусна рецепта.

DSC05172p

Нужни продукти за около 600 грама готов мармалад:

1300 кг. портокали – около 4 големи портокала
1 мандарина
800 грама захар
1 чаена лъжичка пектин

Начин на приготвяне:

С три от портокалите се приготвя сок. Последният портокал и мандарината се обелват и се отделя само месестата част. Внимава се да не попаднат ципи и бели частици, защото сладкото леко нагарча от тях. Плодовата част и сока се поставят в голяма тенджера /около 5 литра/, добавя се захарта, разбърква се и се поставя на котлона да заври. Трябва да се бърка често. Около 30 мин. след завирането се отделя част от сладкото в една купичка, добавя се пектина, разбърква се до разтваряне и се връща в тенджерата. Вари се още около 20 мин.
Мм-м много е вкусно…

DSC05173p

Posted on януари 18, 2015, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Коментари са забранени.